Schoolplein

Het schoolplein van Montessori ‘t Annink biedt tal van mogelijkheden en vele uitdagingen voor de kinderen. Op het Onderbouwplein is rekening gehouden met de kleinsten van onze school en zijn er 2 zandbakken en klim- en klautertoestellen te vinden. Ook maken de kleinsten gebruik van de schuur waarin allerlei fietsen/karren en stepjes te vinden zijn.
Het bovenbouwplein biedt juist uitdaging aan de kinderen van de hogere groepen. Een voetbal gedeelte, grotere klimtoestellen, een vogelnestschommel en nét dat stukje meer vrijheid door een groter speelterrein.

Tijdens pauzetijden zijn er op beide speelpleinen 2 pleinwachten aanwezig. De kinderen kunnen te allen tijde bij deze collega’s terecht.

Daarnaast zijn we trots op onze moestuin! Deze is gelegen tussen het lokaal van groep 1/2 en 3/4. Dankzij de werkgroep én een clubje enthousiaste betrokken ouders is deze tuin werkelijk een pláátje om te zien en leren de kinderen hoe ze zelfvoorzienend kunnen zijn door hun eigen voedsel te verbouwen.

En wist u dat…….

We in het bezit zijn van een heuse Tiny Forest? Deze is te vinden achter onze gymzaal aan de rand van de Mussenstraat. Dit soort minibosjes zijn de laatste jaren mateloos populair. Dit bos is niet alleen een prettige plek voor vlinders, vogels, bijen en kleine zoogdieren, maar ook voor mensen. Kinderen leren in het buitenlokaal over de Nederlandse natuur en buurtbewoners ontmoeten elkaar op een prettige en gezonde plek.

Effecten:

• Een Tiny Forest stimuleert biodiversiteit: het bos bestaat uit veel verschillende soorten bomen. Deze bomen trekken weer insecten en vogels aan.
  • Het bos brengt natuurbeleving dichterbij. De afstand tussen mens en natuur is groter dan ooit. Een Tiny Forest voor de deur prikkelt de nieuwsgierigheid en geeft mensen de kans om de natuur in de eigen leefomgeving te ontdekken en daarover te leren.
  • De aanleg van Tiny Forests vergroot de waterbergingscapaciteit, verbetert de luchtkwaliteit, en gaat hittestress tegen.
  • Tot slot heeft een bos een positief effect op de gezondheid: meer natuur in de buurt kan zorgen voor minder stress en stressgerelateerde klachten.

Zoals eerder genoemd beschikt ons schoolplein over een gymzaal. Eens per week worden daar de gymlessen verzorgd door een vakleerkracht. En dat alles op een steenworp afstand!