(Hengelo) Sport

Onze gymlessen bestaan uit toestellessen en spellessen. Deze worden op maandag en donderdag gegeven door de leerkracht. Naast aandacht voor beweging is er ook aandacht voor gezonde voeding.
We worden ondersteund door Hengelo Sport. Zij geven inspiratielessen op onze school. Daarnaast organiseren ze verschillende sportactiviteiten. Helaas kunnen we niet aan alles meedoen; dit wisselt per jaar. Voorbeelden waar we aan mee kunnen doen:

• Fit2SchoolSwim
  • Extra gym
  • Schaatsen
  • Cruyff Courts 6vs6

Hengelo Sport

… voert de actieve sportstimulering van de Gemeente Hengelo uit. Het hele jaar door staan er verschillende lessen, activiteiten en evenementen op het programma. Dit zijn activiteiten voor kinderen en jongeren uit Hengelo. Hengelo Sport gebruikt sport als middel om bijvoorbeeld meer bewegen te stimuleren, sport te zien als zinvolle vrijetijdsbesteding en het bevorderen van sociale vaardigheden. In elke activiteit komen één of meerdere doelstellingen terug.