Bieb op school

Dagelijks 15 minuten lezen leert een kind 1000 nieuwe woorden per jaar! We zijn dus erg blij met en trots op onze bibliotheek op school.
We hebben een prachtige collectie boeken die ieder jaar aangevuld wordt. Om het lezen blijvend te stimuleren hebben we door het jaar heen verschillende activiteiten:

September-december VOORLEESWEDSTRIJD
Oktober DE KINDERBOEKENWEEK
November NEDERLAND LEEST JUNIOR
Januari-februari NATIONALE VOORLEESDAGEN / POËZIEWEEK
Vanaf maart KINDERJURY

Leescoördinatoren

De leescoördinatoren Anouschka en Andre werken samen met de Bibliotheek in Hengelo. In een leesplan worden de doelen van dat jaar omschreven. Binnen het montessorionderwijs is de voorbereide omgeving belangrijk. Door een aantrekkelijke presentatie en een uitnodigende leeromgeving verleiden we kinderen tot lezen.

Bibliotheek op school

Alle ouders met kinderen in het basisonderwijs en/of voortgezet onderwijs vinden op www.debibliotheekopschool.nl informatie over hoe je thuis leesplezier biedt, waarom lezen belangrijk is en wat de Bibliotheek op school nu eigenlijk is. Er staan boekentips, thuistips en interessante links naar websites over lezen en leesbevordering op. Ook vinden ouders er informatie voor als hun kind leesproblemen heeft.

Onze bibliotheek op school werd in 2017 op een feestelijke wijze geopend. Alle leerkrachten waren verkleed als een figuur uit een kinderboek.